Listing 1 - 10 of 1704 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- basisonderwijs --- gedragsstoornissen --- orthodidactiek
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- onderwijskwaliteit --- basisonderwijs
Choose an application
Choose an application
De auteurs snijden thema´s aan die voortvloeien uit de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Die praktijk komt direct in hoofdstuk 1 aan de orde via een fictieve beschrijving van een basisschool. Deze casus geeft aanleiding tot reflectie: wat zou een leraar in deze school moeten weten over pedagogisch-onderwijskundige thema´s van algemene aard om het beschreven werk adequaat te kunnen uitvoeren? De keuze van de thema´s vindt op drie niveaus van werken plaats: de groep, de school, de omgeving. Vanaf hoofdstuk 2 worden dergelijke thema´s behandeld vanuit een reflectie op de casus uit hoofdstuk 1 en vanuit andere praktijksituaties. In een slothoofdstuk passeren enkele inspirerende nieuwe praktijktheorieën de revue zoals de intelligenties: meervoudige, emotionele en morele intelligentie; brainbased teaching.
Didactics --- Kindergarten --- Primary education --- basisonderwijs --- didactiek --- onderwijsopvattingen --- Basisonderwijs --- Leren --- Klassenmanagement
Choose an application
Steeds meer basisscholen werken met geïntegreerde lesmethoden, waarbij de samenhang tussen de afzonderlijke vakken in relatie tot een onderwijsthema centraal staat. Het combineren van de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur & techniek, taal en rekenen kan unieke en belangrijke invalshoeken bieden voor onderwerpen die op de basisschool worden behandeld. Door deze vakgebieden met elkaar te verbinden leren leerlingen om ontwikkelingen in de wereld beter te begrijpen en in een bredere context te plaatsen. Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs is het eerste boek dat (toekomstige) leerkrachten in het basisonderwijs helpt om een eigen visie te vormen op geïntegreerd zaakvakonderwijs en om zelf geïntegreerde lessen te ontwerpen. Het boek bestaat uit vier delen. Deel A behandelt opvattingen van onderwijsdenkers over de voor- en nadelen van geïntegreerd zaakvakonderwijs, terwijl in deel B de didactiek van de afzonderlijke zaakvakken en de integratie van taal en rekenen centraal staan. In deel C schetsen de auteurs verschillende praktische manieren om geïntegreerde lessen en projecten vorm te geven. Deel D bevat praktische aanwijzingen en punten ter overweging voor leerkrachten die kiezen voor geïntegreerd zaakvakonderwijs. Dit boek is geschreven voor pabostudenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs.
Didactics --- didactiek --- basisonderwijs --- Vakkenintegratie --- Didactic strategies --- Basisonderwijs ; didactiek --- onderwijspraktijk
Choose an application
Geen enkele methode sluit optimaal aan bij een hele schoolbevolking, een totale groep of iedere individuele leerling. Wie denkt beter passend onderwijs te kunnen geven door dan maar de methode aan de kant te zetten, gooit ook de didactische houvast weg. Met alle gevolgen van dien.Minder ingrijpend is het om losser met de methode om te gaan. Dit betekent echter wel dat je twee zaken moet borgen; wat je de leerlingen aanleert, en hoe je hun dat aanleert. Het eerste verwijst naar de cruciale leerdoelen, het tweede naar de didactische strategie. Over dit laatste gaat deze uitgave. Die bevat de meest voorkomende didactische strategieën voor acht vakgebieden in de basisschool, aangevuld met voorbeelden van hoe je kunt intensiveren of verrijken.De didactische strategieën in deze handige uitgave kun je gebruiken bij gesprekken met je collega?s om te komen tot teambrede afspraken over hoe alle leerlingen in jouw school de nodige kennis en vaardigheden verwerven.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/zo-werken-wij-pica
Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Leerdoelen --- Basisonderwijs; didactiek --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Leerdoelen ; basisonderwijs --- School management --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- didactiek
Choose an application
1 De kennisbasis Nederlandse taal 2 Taalonderwijs en taal 3 Mondelinge taalvaardigheid 4 Woordenschat 5 Beginnende geletterdheid 6 Voortgezet technisch lezen 7 Begrijpend lezen 8 Stellen 9 Jeugdliteratuur 10 Taalbeschouwing 11 Spelling
Didactics of languages --- basisonderwijs --- talenonderwijs
Choose an application
Choose an application
This practical handbook explores how to use the greatest resource that teachers have available to them – children's imagination. Play is a natural part of children's lives before they start school, helping them to make sense of their place in the world. Such creativity can be harnessed through drama to enable active and interactive learning experiences throughout the primary years and across the curriculum. The book includes 36 drama strategies along with over 250 cross-curricular activities and three extended lesson plans. Any teacher will be able to pick up this book, walk into a classroom and deliver exciting active learning methods in virtually any subject area.
Dramatische expressie --- basisonderwijs --- dramatische expressie --- Drama --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- didactische werkvormen --- Didactic strategies
Listing 1 - 10 of 1704 | << page >> |
Sort by
|