Narrow your search

Library

KDG (1704)

UCLL (1353)

VIVES (1254)

Arteveldehogeschool (1215)

Odisee (1162)

Thomas More Kempen (1069)

AP (950)

Thomas More Mechelen (795)

Hogeschool Gent (749)

KBR (703)

More...

Resource type

book (1638)

object (135)

audio (89)

digital (36)

periodical (23)

More...

Language

Dutch (1659)

Undetermined (27)

French (12)

English (4)

German (1)

More...

Year
From To Submit

2024 (2)

2023 (21)

2022 (34)

2021 (53)

2020 (60)

More...
Listing 1 - 10 of 1704 << page
of 171
>>
Sort by

Book
Professioneel omgaan met gedragsproblemen : praktijkboek voor het primair onderwijs
Author:
ISBN: 9789055746071 Year: 2011 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Breinhelden : doordacht werken aan executieve functies
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Navigeer op onderwijskwaliteit
Authors: ---
Year: 2023 Publisher: Dordrecht instondo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat de school bezielt. Handreikingen en aanzetten voor gesprekken over de binnenkant van het leraarschap
Author:
Year: 1998 Publisher: 's-Hertogenbosch Katholiek Pedag. centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kennis over onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789001606268 9001606261 Year: 2008 Publisher: Groningen [etc.] Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs snijden thema´s aan die voortvloeien uit de praktijk van het werk in het basisonderwijs. Die praktijk komt direct in hoofdstuk 1 aan de orde via een fictieve beschrijving van een basisschool. Deze casus geeft aanleiding tot reflectie: wat zou een leraar in deze school moeten weten over pedagogisch-onderwijskundige thema´s van algemene aard om het beschreven werk adequaat te kunnen uitvoeren? De keuze van de thema´s vindt op drie niveaus van werken plaats: de groep, de school, de omgeving. &#13;Vanaf hoofdstuk 2 worden dergelijke thema´s behandeld vanuit een reflectie op de casus uit hoofdstuk 1 en vanuit andere praktijksituaties. In een slothoofdstuk passeren enkele inspirerende nieuwe praktijktheorieën de revue zoals de intelligenties: meervoudige, emotionele en morele intelligentie; brainbased teaching.&#13;&#13;


Book
Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789046908006 Year: 2022 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer basisscholen werken met geïntegreerde lesmethoden, waarbij de samenhang tussen de afzonderlijke vakken in relatie tot een onderwijsthema centraal staat. Het combineren van de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur & techniek, taal en rekenen kan unieke en belangrijke invalshoeken bieden voor onderwerpen die op de basisschool worden behandeld. Door deze vakgebieden met elkaar te verbinden leren leerlingen om ontwikkelingen in de wereld beter te begrijpen en in een bredere context te plaatsen. Praktische didactiek voor geïntegreerd zaakvakonderwijs is het eerste boek dat (toekomstige) leerkrachten in het basisonderwijs helpt om een eigen visie te vormen op geïntegreerd zaakvakonderwijs en om zelf geïntegreerde lessen te ontwerpen. Het boek bestaat uit vier delen. Deel A behandelt opvattingen van onderwijsdenkers over de voor- en nadelen van geïntegreerd zaakvakonderwijs, terwijl in deel B de didactiek van de afzonderlijke zaakvakken en de integratie van taal en rekenen centraal staan. In deel C schetsen de auteurs verschillende praktische manieren om geïntegreerde lessen en projecten vorm te geven. Deel D bevat praktische aanwijzingen en punten ter overweging voor leerkrachten die kiezen voor geïntegreerd zaakvakonderwijs. Dit boek is geschreven voor pabostudenten en voor leerkrachten in het basisonderwijs.


Book
Zo werken wij! : teambrede afspraken over didactische strategieën in het basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525727 9492525720 Year: 2019 Publisher: Huizen Uitgeverij Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geen enkele methode sluit optimaal aan bij een hele schoolbevolking, een totale groep of iedere individuele leerling. Wie denkt beter passend onderwijs te kunnen geven door dan maar de methode aan de kant te zetten, gooit ook de didactische houvast weg. Met alle gevolgen van dien.Minder ingrijpend is het om losser met de methode om te gaan. Dit betekent echter wel dat je twee zaken moet borgen; wat je de leerlingen aanleert, en hoe je hun dat aanleert. Het eerste verwijst naar de cruciale leerdoelen, het tweede naar de didactische strategie. Over dit laatste gaat deze uitgave. Die bevat de meest voorkomende didactische strategieën voor acht vakgebieden in de basisschool, aangevuld met voorbeelden van hoe je kunt intensiveren of verrijken.De didactische strategieën in deze handige uitgave kun je gebruiken bij gesprekken met je collega?s om te komen tot teambrede afspraken over hoe alle leerlingen in jouw school de nodige kennis en vaardigheden verwerven.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/zo-werken-wij-pica


Digital
Basiskennis taalonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789001854652 9789001854669 9001854664 Year: 2017 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1 De kennisbasis Nederlandse taal &#13;2 Taalonderwijs en taal &#13;3 Mondelinge taalvaardigheid &#13;4 Woordenschat &#13;5 Beginnende geletterdheid &#13;6 Voortgezet technisch lezen &#13;7 Begrijpend lezen &#13;8 Stellen &#13;9 Jeugdliteratuur &#13;10 Taalbeschouwing &#13;11 Spelling


Book
Decreet van 2 juli 1981 betreffende de voor- koming en het beheer van afvalstoffen
Author:
Year: 1994 Publisher: Mechelen OVAM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Learning through drama in the primary years
Authors: ---
ISBN: 9781447877325 Year: 2011 Publisher: Place of publication unknown Dramaresource

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This practical handbook explores how to use the greatest resource that teachers have available to them – children's imagination. Play is a natural part of children's lives before they start school, helping them to make sense of their place in the world. Such creativity can be harnessed through drama to enable active and interactive learning experiences throughout the primary years and across the curriculum. The book includes 36 drama strategies along with over 250 cross-curricular activities and three extended lesson plans. Any teacher will be able to pick up this book, walk into a classroom and deliver exciting active learning methods in virtually any subject area.

Listing 1 - 10 of 1704 << page
of 171
>>
Sort by